Давайте спробуємо перед вихідними дещо знизити градус тривожності та дізнатися, як правильно говорити про щось небезпечне із дітьми (якщо ви ще цього не зробили та шукали вдалі формулювання).
«З дітьми важливо говорити про надзвичайні ситуації зокрема для того, щоб інформація, яку вони можуть отримати під час самої НС, не шокувала й не травмувала їх», – підкреслює дитяча й сімейна психологиня Світлана Ройз.
У її методичці «Супергерої безпеки» зібрана інформація про те, як правильно та передчасно підготувати дітей до надзвичайної ситуації.
Ось тут ви знайдете повну версію – https://cutt.ly/kOlxtC7
Тож алгоритм підготовки дитини до надзвичайної ситуації такий:
1) Розповідаємо теорію та пояснюємо, навіщо це знати.
Краще зібратися усією родиною, сісти у коло та почати розмову. Запитайте у дитини, коли вона відчуває себе безпечно, а коли ні. Розкажіть про свій досвід надзвичайної ситуації, як вам було страшно та що ви робили.
2) Залучаємо до гри – тренування.
На цьому етапі ви з дитиною повинні відповісти на питання: А як ми можемо подбати про безпеку? Для цього згадайте номери служб допомоги, номери надійних знайомих, плани дій при пожежі та після сигналу «Увага всім».
Зробіть вправу «Безпечний будинок»:
3) Закріплюємо знання в тренувальній дії.
З дитиною з 3 років можна закріплювати знання так:
Важливо, щоби дорослий підтримував дітей, підказував, що потрібно робити (взяти ліхтарик, телефон, узяти за руку дорослого, перевірити, чи вимкнене світло, та інше), наголошував на тому, що дитині вдається, не квапив. Після того, як усі «врятувалися», важливо сказати: «Ми в безпеці! Ми разом! Ми ВСІ – супергерої».