Майже 5% доріг державного значення має бути відремонтовано в 2018 році силами Держагентства автомобільних доріг. Це становить 2, 5 тисячі кілометрів.
Про це в ефірі програми «Реформи: інструкція до використання» на Громадському радіо розповів радник в.о. голови Держагентства автомобільних доріг України Олександр Кава.
Вказані 2,5 тисячі кілометрів доріг підлягатимуть середньому та капітальному ремонту, залежно від потреби.
Нагадаємо, з 1 січня 2018 року “Укравтодор” нестиме відповідальність за стан державних доріг. До їх числа входять національні, міжнародні та регіональні дороги сумарною протяжністю 46 тисяч 985 кілометрів. А дороги місцевого значення протяжністю 123 тисячі кілометрів були передані з сфери відання «Укравтодору» в зону відповідальності облдержадміністрацій.
“Минулого року нам вдалось провести середній та капітальний ремонт, а також реконструкцію 2200 км автодоріг. При мережі майже 170 тисяч кілометрів на область, в кожній області буде поремонтовано приблизно 100 кілометрів доріг. Це дуже невелика цифра, однак суттєво більша, ніж в попередні роки”, – каже Олександр Кава.
За словами експерта, 95% доріг України знаходяться в ненормативному стані, тобто експлуатуються з простроченими капітальними ремонтами.
“В Польщі аналог “Укравтодора”, який несе відповідальність за 19 тисяч кілометрів доріг державного значення, отримав річний бюджет (якщо перевести в гривні) – 122 млрд гривень. А «Укравтодор», який минулого року відповідав за 170 тисяч кілометрів доріг, отримав на ремонти і утримання доріг майже 27 млрд гривень. Різниця відчутна”, -апелює до фінансової сторони проблеми Олександр Кава.
В регіонах на облаштування доріг можна використовувати кошти Дорожнього фонду у сумі 35% від усіх коштів, які надійдуть до Дорожнього фонду. Ці кошти будуть розподілені по місцевих облдержадміністраціях пропорційно до протяжності доріг місцевого значення в кожній з областей.
“Цього року з Дорожнього фонду на місцеві ОДА буде розприділено 11,5 млрд гривень. Це становить в середньому 200-400 млн гривень на кожну область залежно від мережі автошляхів”, – пояснює Олександр Кава.
Крім цього, місцева влада зможе спрямувати на ремонт доріг місцевого значення також і кошти фонду регіонального розвитку, інфраструктурної субвенції, фонду соціально-економічного розвитку, кредитні кошти. Діє також митний експеримент, який у цьому році дав 12 млрд грн, які пішли на дороги.
“В 2018 році перелік доріг, які підлягають ремонту, все ще формуватиме губернатор. Після цього він має узгодити перелік з «Укравтодором» та бюджетним комітетом. З 2019 року, коли всі процедури будуть відпрацьованими, це стане виключною компетенцією губернатора, а правоохоронці та громадськість здійснюватимуть контроль за його діяльністю”, – пояснює Олександр Кава.
За словами експерта, нової хвилі ямкового ремонту доріг можна очікувати вже наприкінці березня – на початку квітня. Щодо доріг місцевого значення, то їх ремонт – це нова сфера для очільників ОДА, тому прогнозується, що перші капітальні та середні ремонти в областях розпочнуться не раніше червня.