Реанімаційний Пакет Реформ > Новини > Події > Тютюнова індустрія до 1-го Вересня готова! – акція на Хрещатику

Тютюнова індустрія до 1-го Вересня готова! – акція на Хрещатику

У п’ятницю, 30 серпня, в Києві на Хрещатику громадська організація «Життя» провела акцію, де активісти закликали Верховну Раду захистити дітей та молодь від куріння. Для цього необхідно звільнити вітрини від будь-якого видимого зображення тютюнових виробів. Учасники акції привернули увагу громадян до тютюнових корпорацій, які рекламують сигарети дітям. Компанії розташовують маніпулятивну викладку тютюнових виробів просто навколо шкіл.

Представники тютюнового бізнесу вважають школярів своїми потенційними клієнтами. Саме тому сигарети у магазинах розміщують на найвидиміших місцях: на рівні зросту дітей і поруч з цукерками. Виробники сигарет навмисно використовують маркетингові інструменти, аби приваблювати неповнолітніх і спонукати їх до згубної залежності.

За дослідженнями, якщо діти бачать яскраві вітрини з красивим дизайном сигаретних пачок –  64% мають більший ризик почати курити. Результати Глобального опитування молоді щодо куріння в Україні демонструють, що 63% дітей у віці 13-15 років спостерігають рекламу тютюнових виробів у місцях продажу. Заборону видимого розміщення сигарет у вітринах магазинів, кіосків та супермаркетів підтримують 84% громадян.

«Курці помирають рано. І тютюновим корпораціям необхідно шукати наступних жертв – тому вони й полюють на наших дітей, щоб зробити їх новими клієнтами. Сигарети у вітринах мають рекламний вплив: яскраве освітлення, збільшені пачки, привабливі кольори. Усе це є стимулюванням покупки тютюнових виробів. Подібна «сіра» реклама підвищує ризик початку куріння серед дітей. Якщо ініціатива заборони викладки сигарет стане законом, магазини і кіоски змусять прибрати викладки сигарет зі своїх вітрин. І на них більше не задивлятимуться діти»  зазначила Олена Лукашевич, директор Київського міського центру громадського здоров’я.

Чотири тютюнові магазини на одну школу – це результати дослідження Університету Джона Хопкінса, яке провели в рамках глобальної кампанії «Маленькі цілі тютюнових гігантів». У 10 районах Києва у радіусі 250 метрів навколо 102 шкіл перевірили 460 точок продажу. З них 376 містили маніпулятивну викладку тютюнових виробів, що становить 81,7% від усіх досліджених точок продажу. Така цифра означає серйозну загрозу, адже школярі схильні піддаватися впливу реклами, і з просування тютюнових виробів теж. Тому вони потребують державного захисту від агресивного тютюнового маркетингу.

«Боротьба з тютюнокурінням – питання національної безпеки і турботи про громадське здоров’я. Тому здоровий спосіб життя дітей – це не лише відповідальність батьків та вчителів, а також і держави. Тому необхідно ввести нову законодавчу базу та запровадити прогресивну практику Керівних принципів Рамкової конвенції Всесвітньої організації охорони здоров’я із боротьби проти тютюну. У принципах чітко зазначено, що в пунктах продажу потрібно заборонити будь-яке зображення і видимість тютюнових виробів», – наголосив Сергій Миткалик, виконавчий директор ГО «Антикорупційний штаб».

Заклик громадськості до Парламенту чіткий – захистити дітей від куріння, прибравши з вітрин зображення тютюнових виробів. Народні депутати цілком спроможні зробити так, щоб діти, народжені протягом наступних 5 років, стали першим вільним від куріння поколінням.

 «Обов’язок держави – захищати життя і здоров`я людей. Держава зобов`язана вдосконалювати антитютюнове законодавство, бо саме повна заборона усієї тютюнової реклами, збільшення громадських місць, вільних від куріння, підвищення цін на сигарети – це ті прості обмеження, завдяки яким все менше дітей і молоді в Україні будуть починати курити», – резюмувала Лілія Олефір, виконавчий директор ГО «Життя».

ГО «Життя» координує коаліцію  «За вільну від тютюнового диму Україну» та є членом Коаліції Реанімаційний Пакет Реформ (Коаліція РПР).

ВГОРУ