Реанімаційний Пакет Реформ > Новини > Аналітика > Тарас Шевченко: Підсумки восьмого пленарного тижня парламенту: аналіз РПР

Тарас Шевченко: Підсумки восьмого пленарного тижня парламенту: аналіз РПР

Останній пленарний тиждень 2016 року підтвердив тенденцію до нівелювання законодавчого запровадження якісних реформ. Про це свідчать спроби політиків вихолостити й просунути у важливі закони лобістські правки, подаючи це під соусом реформаторських успіхів. Не дивлячись на те, що в останній тиждень законотворці прийняли кілька законопроектів із порядку денного РПР, до повного виконання Дорожньої карти реформ народним депутатам залишилось ще чимало роботи й у 2017 році вони мусять пришвидшити темпи ухвалення важливих законів для запуску та розвитку реформ в державі.

Цього ж тижня депутати продовжили вже усталену останніми роками традицію нічного прийняття державного бюджету. І якщо до початку сесійного тижня, уряд справедливо міг пишатися, що це перший бюджет, який внесений урядом і розглядається у відповідності до регламенту, нічний розгляд та внесення в нього чималої кількості лобістських правок в інтересах олігархічного бізнесу перекреслили ці здобутки.

Разом із бюджетом вночі народні обранці прийняли законопроект N5368, ухвалення якого неодноразово вимагав РПР. Закон ліквідує податкову міліцію і створює фінансову поліцію з підпорядкуванням Мінфіну, а також ліквідує паралельні реєстри відшкодування ПДВ. І хоч закон суттєво обмежує корупційні можливості фіскальних органів, все ж одна з важливих норм цього законопроекту про передачу управління податковими базами від ДФС до Міністерства фінансів, за рішенням профільного парламентського комітету, була виключена з ухваленого в другому читанні закону. Крім того, в законопроект також потрапили лобістські норми, які звільняють від оподаткування відсотки по євробондам.

Ще однією важливою подією цього тижня стало ухвалення парламентом в Законопроекту N5180 про Вищу раду правосуддя. Президентський законопроект викликав у громадськості застереження й РПР, Автомайдан та ЧЕСНО.Фільтруй суд! вимагали внесення до нього поправок, що надавали більше повноважень Громадській раді доброчесності (ГРД). У результаті у прийнятому законі закладено норму про серйозність негативних висновків ГРД про кандидатів на посади суддів чи суддів при кваліфоцінюванні – тепер аби подолати “вето” громадськості, Вищій кваліфікаційній комісії необхідно зібрати 11 з 16 голосів. Разом з тим інші вимоги громадськості були враховані частково, зокрема судді-п’ятирічки, призначені Януковичем, мають пройти кваліфікаційне оцінювання, а не піти на новий конкурс, як того вимагав РПР. У цій ситуації тішить посилення авторитету та ролі Громадської ради доброчесності, яка не дозволить недоброчесним суддям залишитися у системі.

Попри нічні засідання народні депутати все ж не встигли розглянути усі законопроекти із порядку денного РПР на цей тиждень. Сумно, що парламентарі так відверто ігнорують надважливий законопроект N4812, що має надати право НАБУ проводити прослуховування підозрюваних у антикорупційних злочинах за рішенням суду без участі СБУ, що мінімізує ризик “зливання” інформації та зачищання корупціонерами слідів. Також поза увагою депутатів залишився іще один важливий антикорупційний законопроект N4038а Про захист викривачів і розкриття інформації про шкоду або загрозу суспільним інтересам. Сподіваємося, що у новому парламентському році ці законопроекти будуть одними із перших в черзі на прийняття.

Читати повністю>>> 

ВГОРУ