Центр розвитку інновацій, Офіс з розвитку підприємництва та експорту, національний проєкт Дія.Бізнес спільно з Advanter Group за підтримки Європейського Союзу та в межах Ініціативи для відновлення економіки, розвитку підприємництва та експорту України провели дослідження стану та потреб українського бізнесу під час воєнного стану. Період опитування: 25.05–10.06.2022. Всього проаналізовано 877 власників та CEO бізнесів.
Близько 50% бізнесу не працюють.
46,8% підприємств повністю або майже повністю припинили роботу з 24 лютого.
При цьому 4,5% вказують на те, що знайшли можливість навіть збільшити обороти, порівнюючи з довоєнним періодом. Ситуація майже не змінилася, порівнюючи з травнем 2022 року.
Більшість бізнесу бере активну участь у боротьбі за незалежність:
Прямі втрати бізнесу
Релокація
Врата кадрів (по відношенню на 23.02):
– 50–80% — 30% бізнесу
– близько рівня 2021-го — 10%
– 5,6% — більше ніж 120–150%
– лише 33,5% — не відновлять чи майже не відновлять роботу (зараз таких близько 50%)
Респонденти з опцій вибирали топ-7 перешкод. Їх рейтинг:
Відсутність зауважень до підтримки з боку громад та ОДА (ОВА) пояснюється низьким рівнем взаємодії та поінформованості про програми підтримки бізнесу.
Публікація підготовлена Центром розвитку інновацій, Офісом з розвитку підприємництва та експорту, національним проєктом Дія.Бізнес спільно з Advanter Group за підтримки Європейського Союзу, Міністерства цифрової трансформації, Міністерства економіки, Міністерства фінансів, Міністерства розвитку громад та територій та Коаліції бізнес-спільнот за модернізацію України та Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України». Публікація відображає позицію авторів і не обов’язково відображає думку Європейського Союзу.
Дослідження підготовлене в межах Ініціативи для відновлення економіки, розвитку підприємництва та експорту України.
У наступних публікаціях планується аналіз регіональних результатів дослідження стану та потреб бізнесу, податкоспроможність бізнесу у 2022 році, порівнюючи з 2021 роком, порівняння результатів опитування органів місцевого самоврядування, ОДА/ОВА з думкою бізнесу, а також демонстрація профайлів учасників опитування та Індекс бізнес-клімату України за допомогою системи даних Економічний профайл.
Ознайомитися з серією вже розроблених в межах Ініціативи аналітичних статей щодо стану українського бізнесу, привабливості регіонів тощо в умовах повномасштабної війни можна за посиланням.
Запрошуємо долучатися в команду аналітиків та партнерів Ініціативи – https://forms.gle/V5zUv5LRY8Cm6sid8