Реанімаційний Пакет Реформ закликає народних депутатів припинити лобіювання інтересів медіабізнесу та виробників пива шляхом повернення реклами пива і не допустити прийняття відповідних норм у законопроекті № 2971-д.
Ми наполягаємо, щоб під час розгляду цього законопроекту у сесійній залі голосування відбувалося за поправками, поданими народними депутатами.
У четвер 16 березня 2016 р. під час засідання Комітету з питань податкової та митної політики 13 народних депутатів ухвалили рішення на підтримку законопроекту 2971-д. Його мета повернути рекламу пива на радіо та телебачення, дозволити промоцію у місцях продажу та спростити ведення бізнесу в частині, що стосується питань дерегуляції.
Наголошуємо, дерегуляційна частина цього документа не викликає нашого занепокоєння. В той же час ми виступаємо категорично проти того, щоб для пива, яке є алкогольним напоєм, робилися вийнятки щодо його просування.
Адже законопроектом 2971-д пропонується:
Реанімаційний Пакет Реформ неодноразово звертався із заявами щодо неприпустимості повернення реклами пива у ЗМІ та промоцію у місця продажу. Проте депутати свідомо ігнорують позицію громадськості в цьому питанні, ставлячи корпоративні інтереси вище інтересів захисту здоров’я громадян.
Майже у всіх країнах, в тому числі з 1 липня 2015 р. і в Україні, пиво визнане алкогольним напоєм. З того часу на пиво поширюються усі обмеження, що розповсюджуються на міцні алкогольні напої, зокрема і заборона реклами в медіа.
Пиво є першою сходинкою на шляху до вживання більш міцного алкоголю. Вітчизняні фахівці констатують ранній вік початку вживання алкоголю та частоту його споживання у великих дозах.
Слід також зауважити, що, згідно з показниками Європейської бази даних “Здоров’я для всіх”, стандартизований коефіцієнт смертності від причин, пов’язаних з алкоголем в Україні, є одним з найбільших у Європі. В цьому контексті Україна поступається місцем лише Казахстану та Білорусі. В Україні від причин прямо пов’язаних з алкоголем щорічно помирає понад 40 тис. осіб.
Алкоголь непрямим чином підвищує ризик виникнення більше 200 різноманітних хвороб, зокрема, туберкульозу, деяких видів раку, пневмонії, інсульту, панкреатиту, хвороб печінки, епілепсії, а також транспортних та інших нещасних випадків, вбивств та самогубств. Як стверджують науковці, головною причиною алкогольних проблем є споживання алкоголю, незалежно від того міститься він у вині, пиві або міцних напоях.
Враховуючи вищевикладене, повернення реклами пива та його промоції у місцях продажу є неприйнятним і таким, що шкодить інтересам громадського здоров’я.
Розуміючи всі наслідки, до яких призведе повернення реклами пива на радіо, телебачення та у місця продажів, закликаємо народних депутатів діяти в інтересах суспільства, а не керуватися корпоративними інтересами та підтримати поправку до законопроекту № 81 н. д. Гопко Г. М. (реєстраційна картка 353).
З повагою
громадська платформа “Реанімаційний Пакет Реформ”