Реанімаційний Пакет Реформ > Новини > Без категорії > Майже третина учасників ЗНО вважає, що Україна є федерацією, конфедерацією або союзною державою, – результати ЗНО – 2018

Майже третина учасників ЗНО вважає, що Україна є федерацією, конфедерацією або союзною державою, – результати ЗНО – 2018

30% учасників зовнішнього незалежного оцінювання вважають, що Україна є федерацією, конфедерацією або союзною державою. А 56% не знають, що сила вітру залежить від різниці атмосферного тиску, а не від інших зазначених у питанні тесту факторів.

Про це свідчить звіт Українського центру оцінювання якості освіти про проведене ЗНО – 2018. Підсумки тестування продемонстрували, що значна кількість абітурієнтів при складанні ЗНО не змогла дати правильні відповіді на достатньо прості запитання.

“Так склалося, що цього року в зовнішньому незалежному оцінюванні одночасно випала низка карикатурно простих запитань, на які дали малий відсоток успішних відповідей, тому це зачепило широкий загал. Коли люди бачать, що велика кількість учасників ЗНО не може сказати, чому дме вітер, це викликає обговорення не лише у фахових колах. Однак загалом зазначені тенденції не нові”, – каже Іван Примаченко, засновник онлайн-курсів “Прометеус”, експерт групи «Реформа освіти та науки» Реанімаційного Пакету Реформ.

У звіті також указано, що понад 65% учасників тестування з української мови та літератури не побачили лексичну помилку в словосполученні “на наступній неділі”. А майже половина учасників тестування з математики не змогли правильно скоротити дріб (2а +2)/2. Понад 30% учасників розташували Гвінейську затоку в Тихому океані, а майже половина (47,5%) не знає, у якому місті розташована Верховна Рада України (вона була показана на фото).

Володимир Бахрушин, експерт групи “Реформа освіти та науки” РПР, зауважує, що подібні звіти формуються ще з 2007 року, і схожі результати є щороку.

“Ситуація суттєво не змінилася. Такий стан справ пов’язаний з кількома факторами. Багато років поспіль на педагогічні спеціальності вступали не надто добре підготовлені випускники. Оплата праці викладачів у школі менша за середню по Україні і становила минулого року 88-89% від середньої, а в столичних освітніх закладах перевищувала середню на 5-10%. Не варто забувати і про те, що матеріально-технічна база не оновлювалася протягом багатьох років, тому стан викладання таких предметів, як математика, хімія, фізика, дуже від цього страждає”, – каже Володимир Бахрушин.

Іван Примаченко наголошує на тому, що якість освіти дуже пов’язана з фінансуванням цієї сфери.

“Середній бал тих, хто вступає на педагогічні спеціальності, – один із найнижчих. Чого ми очікуємо, якщо найслабші самі йдуть викладати? А коли ми бачимо невисокі зарплати вчителів, то розуміємо, що маємо низьку вмотивованість абітурієнтів вступати на педагогічні спеціальності. Інший аспект – загальний стан шкільної освіти, якість підготовки та педагогічної освіти вчителів, яка відірвана від світової науки про навчання, досліджень і практичних наслідків викладання”, – каже Примаченко.

Важливим експерти також вважають вплив на загальну ситуацію конкретних регіонів та населених пунктів. Іван Примаченко апелює до катастрофічного стану освіти в сільській місцевості. Володимир Бахрушин зауважує, що є конкретні регіони (Закарпатська, Чернівецька області) та заклади, випускники яких з року в рік демонструють низькі результати складання ЗНО. Тож для вирішення проблеми, каже експерт, варто звернути увагу, зокрема, і на них.

ВГОРУ