Ухвалення Бюджетного регламенту Київради – це невідкладний крок для підвищення прозорості бюджетного процесу та забезпечення належних умов участі киян у ньому.
Та минуло вже 9 місяців з моменту звернення РПР від 18 вересня 2018 року та надання відповідних пропозицій до проекту Бюджетного регламенту – а Київрада досі не зреагувала. Нова редакція проекту підтримана профільною депутатською комісією у квітні 2019 року та включена до порядку денного засідання Київради 16 травня 2019 року.
Попри затягування із затвердженням Бюджетного регламенту, у новій редакції проекту розробники врахували ключові пропозиції експертів РПР.
Серед них:
- можливість громадськості взяти участь у консультаціях щодо проекту рішення про бюджет до його схвалення Київрадою;
- оприлюднення на офіційному веб-сайті виконавчого органу Київради поправок, що подаються депутатами на етапах визначення основних напрямків бюджетної політики міста, розгляду проектів рішень про бюджет міста та про Програму економічного та соціального розвитку та інформації про стан розгляду поправок;
- головні розпорядники бюджетних коштів зобов’язані розміщувати на власних офіційних веб-сайтах інформацію про їх бюджетні запити, інформацію про результати консультацій із громадськістю та обговорення щодо врахування чи ігнорування їх результатів;
- оприлюднення бюджетних запитів на офіційному веб-сайті Київради у розділі «Зведений перелік бюджетних запитів».
Основні застереження до проекту Бюджетного регламенту:
- дискреція головних розпорядників бюджетних коштів щодо проведення консультацій з громадянами стосовно проектів бюджетних запитів та складання проекту бюджету міста, що в результаті може мати наслідком імітацію консультацій без належного зворотного зв’язку;
- не передбачено консультації з громадянами на етапі внесення змін до рішення про бюджет, проекту прогнозу бюджету та проекту річного звіту про виконання бюджету;
- не встановлено терміни затвердження планів діяльності головних розпорядників бюджетних коштів та вимоги щодо їх оприлюднення;
- не враховані пропозиції чітко регламентувати вимоги оприлюднення титульних списків (переліків) капітальних видатків (пооб’єктний розподіл) на поточний календарний рік та зміни до них після внесення змін до рішення про бюджет. Оприлюднення титульних списків підвищило б поінформованість громадян про об’єкти, які будуть побудовані, відремонтовані або реконструйовані протягом поточного року.
Група “Муніципальний розвиток” РПР закликає депутатів Київської міської ради якнайшвидше ухвалити Бюджетний регламент та під час розгляду проекту рішення на пленарному засіданні врахувати позицію Групи.