Реанімаційний Пакет Реформ > Новини > Заяви > Громадські активісти закликали депутатів Київради ухвалити Тимчасовий порядок використання коштів пайової участі без незаконної та корупціогенної правки Бюджетної комісії

Громадські активісти закликали депутатів Київради ухвалити Тимчасовий порядок використання коштів пайової участі без незаконної та корупціогенної правки Бюджетної комісії

9 листопада 2016  члени постійної комісії Київської міської ради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку (надалі «Бюджетна комісія») на своєму засіданні 9 листопада 2016 року підтримали проекту рішення Київської міської ради «Про затвердження Тимчасового порядку залучення, розрахунку розмірів і використання коштів пайової участі замовників у створенні і розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва» (№ 08/231-1588/ПР, від 31.03.2016) (надалі «Проект») з правкою, що є надзвичайно корупціогенною, протизаконною та лобіює інтереси окремих забудовників-монополістів.

Правкою Бюджетної комісії передбачено: «Рішення про відшкодування різниці між розміром Пайової участі та переданими інженерними мережами та/або об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, шляхом зменшення розміру пайової участі Замовнику за його іншими договорами, приймає Київська міська рада на підставі звернення Замовника та після визначення Департаментом розміру пайової участі, з урахуванням штрафних санкцій в разі наявності правових підстав для їх застосування. На зменшення розміру Пайової участі відноситься вартість, підтверджена висновками Департаменту внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), але не більше вартості, визначеної в акті прийому-передачі уповноваженого органу місцевого самоврядування про прийняття».

Таким чином, фактично, передбачається зарахування до Пайової участі замовниками мереж, що були збудовані раніше, поза межами земельної ділянки, і не відносяться до новоствореного об’єкта будівництва, що не передбачено законодавством (див. ст. 30 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності»). Законодавством заборонено отримувати пайову участь не в грошовому вигляді (7 статті 40 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності»).

Крім того, це протирічить природі договірних відносин – зарахуванню одних об’єктів в рахунок інших платежів по іншому договору; створює преференції для окремих забудовників, оскільки, зазвичай (99 % забудовників) реєструють окрему юридичну особу під кожен об’єкт будівництва. Департамент внутрішнього контролю та аудиту КМДА не зможе повноцінно проконтролювати передані раніше інженерні мережі.

По факту, це «приховане звільнення», що завдяки дискреційності депутатів та відсутності чітких критеріїв оцінки робіт/об’єктів породжуватиме можливість для «сприяння» окремим забудовникам, ігнорування інших, відмов, маніпуляцій з сумами тощо.

Враховуючи зазначене вище, незалежні громадські організації, група Київ Реанімаційного пакету рефом, Easy Business, Центр економічної стратегії, співрозробники проекту рішення закликають депутатів Київської міської ради на пленарному засіданні категорично відхилити цю правку Бюджетної комісії.

ВГОРУ