У Верховній Раді за останній рік зареєстровано щонайменше 15 різних законопроєктів, які стосуються контролю над тютюном. Два законопроєкти, покликані врегулювати рекламу новітніх електронних пристроїв для куріння пройшли перше читання — проєкт Закону № 4358 щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну (так званий «антитютюновий») та проєкт Закону № 4212 про заборону реклами електронних сигарет, який Коаліція РПР закликає переглянути.
Законопроєкт № 4358 очікує розгляд у другому читанні вже цього сесійного тижня 19 листопада. Водночас, законопроєкт № 4212 було рекомендовано із внесенням вагомих правок до ІІ читання на останньому засіданні Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики 9 листопада.
Одна з вагомих відмінностей між законопроєктами — проєкт закону № 4212 передбачає обмеження реклами тютюну, тоді як законопроєкт № 4358 є комплексним антитютюновим: забороняє всю рекламу тютюнових виробів, електронних сигарет, тютюнових виробів без їх згоряння, запроваджує медичні попередження на пачках тютюнових виробів, нові вимоги щодо складу, маркування і звітності виробників та імпортерів тютюнових виробів.
Центр демократії та верховенства права підготували інфографіку, у якій порівняли два проєкти закону. А саме: чим різняться між собою законопроєкти, яких саме сфер стосуються заборони, передбачені їх положеннями, та як вплине на повсякденне життя подальше ухвалення проєкту Закону 4358 або 4212.