Реанімаційний Пакет Реформ > Новини > Без категорії > 1 законопроект проти 12 корупційних ризиків у держоборонзамовленні

1 законопроект проти 12 корупційних ризиків у держоборонзамовленні

Позначки:

Законопроект №2398 “Про оборонні закупівлі” скасує 12 основних корупційних ризиків у сфері державного оборонного замовлення (ДОЗ). Про це розповіла Генеральна секретарка Незалежного антикорупційного комітету з питань оборони (НАКО) Олена Трегуб в ефірі АрміяInform

Ризик 1. Відсутність централізованої автоматизованої бази даних з інформацією про виробників озброєння та військової техніки. Законопроект передбачає створення такого реєстру міністерством економічного розвитку.

Ризик 2. Нестача сучасних засобів обробки інформації при плануванні ДОЗ. Цей ризик долається створенням вищезгаданого електронного реєстра.

Ризик 3. Складність кваліфікації виконавця ДОЗ. Законопроект передбачає суттєве спрощення реєстрації. 

Ризик 4. Неузгодження законодавства при затвердженні ДОЗ. Законопроект розмежовує повноваження Міноборони та Мінекономрозвитку у сфері оборонних закупівель. 

Ризик 5. Надмірна засекреченість ДОЗ. Законопроект вносить відповідні зміни до закону про державну таємницю. 

Ризик 6. Відсутність конкурентних процедур у таємних оборонних закупівлях. Законопроект вирішує цю проблему та унормовує порядок закупівлі у єдиного постачальника.

Ризик 7. Обмеження максимального прибутку постачальників. Законопроект скасовує радянський принцип розрахунково-калькуляційних механізмів (РКМ). Водночас при закупівлі у єдиного постачальника запрацює «фіксована вартість контракту» – це стимулюватиме розвиток виробництва та збільшення прибутку завдяки оптимізації процесів. 

Ризик 8. Відсутність конкурентних процедур при імпортних закупівлях. Законопроект передбачає закупівлі через електронні торговельні майданчики, зокрема програми NSPA та FMS. 

Ризик 9. Обмеження можливостей Управління військових представництв Міноборони при перевірці оборонних закупівель. Замість контролю бухгалтерії та собівартості перевірка фокусуватиметься на якості продукції.

Ризик 10. Зміна вартості продукції під час виконання контракту. Законопроект чітко визначає умови, коли це можна робити.

Ризик 11. Відсутність чіткого порядку контролю за виконанням ДОЗ. Законопроект структурує цю відповідальність, а також передбачає затвердження типових контрактів.

Ризик 12. Відсутність автоматичної системи обробки інформації. Цю проблему вирішує впровадження підпорядкованого Мінекономрозвитку електронного реєстру.

ВГОРУ