Конституція України після змін у 2004, 2010 та 2014 рр., внесення яких відбувалося з порушенням конституційної процедури, не може бути правовим фундаментом ефективної організації держави і суспільства та приречена на ігнорування з боку як держави, так і суспільства. Органи державної влади (насамперед вищі) при виконанні владних повноважень часто керуються політичною доцільністю та маніпулюють конституційними положеннями. Конституційні норми є деклараціями, а конституційний механізм державної влади змінюється залежно від зміни нестабільних політичних інтересів.
Посадові особи, винні в порушенні Конституції України, не понесли ані політичної, ані юридичної відповідальності. Окрім бездіяльності влади, причиною цього є і низька обізнаність громадян про її положення. Понад 50% громадян не читали Основний Закон.
Також конституційні норми містять низку суттєвих змістовних недоліків: нечіткість принципу народовладдя, зокрема декларативність права народу змінювати та встановлювати конституційний лад, декларативність конституційних прав людини і громадянина встановлюють залежність народних депутатів від лідера політичної сили (імперативний мандат), невідповідність статусу Президента України його повноваженням, конституційний спосіб формування Уряду закладає конфліктність у його майбутню роботу як команди, встановлює неефективну систему центральних органів виконавчої влади, унеможливлює адміністративно-територіальну реформу та завершення реформи децентралізації тощо.
Як наслідок, нестабільна і нечітка Конституція України є недієвою та не може стати базою для вкрай необхідних суспільству реформ — політичної, адміністративної, реформи місцевого самоврядування та децентралізації.
РІШЕННЯ ПРИЙМАЄ: Верховна Рада України, український народ через всеукраїнський референдум, якщо зміни будуть вноситися до I, III, XIII розділів Конституції України.
РІШЕННЯ ПРИЙМАЄ: Верховна Рада України.
РІШЕННЯ ПРИЙМАЄ: Верховна Рада України.
РІШЕННЯ ПРИЙМАЄ: Верховна Рада України.
РІШЕННЯ ПРИЙМАЄ: Верховна Рада України, щодо кримінального покарання — суд за поданням Генеральної прокуратури України.
Проект РПР "Про внесення змін до Конституції України (щодо забезпечення незалежності судів)"
Аналітична записка ЦППР та РПР щодо проведення конституційної реформи (січень 2016 р.)
Аналітична записка ЦППР та РПР щодо проведення конституційної реформи (лютий 2016)
Аналітична записка ЦППР та РПР щодо проведення конституційної реформи (01-15 березня 2016 р.)
Аналітична записка ЦППР та РПР щодо проведення конституційної реформи (16-31 березня 2016 р.)
Аналітична записка ЦППР та РПР щодо проведення конституційної реформи (01-15 квітня 2016 р.)
Аналітична записка ЦППР та РПР щодо проведення конституційної реформи (16-30 квітня 2016 р.)
Аналітична записка ЦППР та РПР щодо проведення конституційної реформи (травень 2016 р.)
Аналітична записка ЦППР та РПР щодо проведення конституційної реформи (червень 2016 р.)