Зміст освіти далекий від потреб суспільства та економіки. Через надмірне регулювання неможливо ефективно використовувати сучасні методики навчання та прогресивні технології. Нові закони істотно обмежили повноваження Кабінету Міністрів України та центральних органів виконавчої влади з цих питань і розширили академічну автономію закладів освіти. Але залишаються незмінними багато підзаконних нормативних документів різного рівня, що суперечать новим законам, а також застарілі практики роботи багатьох місцевих органів управління освітою та закладів освіти. Значна частка учнів, студентів і викладачів не навчаються або навчають, а просто перебувають у закладі освіти. Наслідком цього є поступове погіршення людського потенціалу та конкурентоспроможності держави.
За останні 20 років Україна перемістилася з 27-го на 47-ме місце у світовому рейтингу за обсягом та якістю наукової продукції згідно із всесвітньою базою даних «Скопус». Це відбулося в тому числі і через зменшення фінансування наукової сфери з державного бюджету без компенсаторних інвестицій з боку бізнесу. Поступово довіра, повага і престиж учених були втрачені.
Необхідно зупинити ізоляцію і стагнацію досліджень, створити умови для зростання запиту на якісну підготовку дослідників та розробки в галузі фундаментальних і прикладних наук, скоротити розрив між дослідженнями та впровадженням результатів. Реформа наукової сфери покликана інтегрувати освіту й науку України до європейського освітнього та дослідницького простору.
Також необхідно подолати ставлення до освіти і науки як до сфери споживання, а не сфери, що створює основу для економічного та соціального розвитку. Вирішити проблему з відсутністю необхідних для управління і громадського нагляду достовірних даних, а також змінити підходи до фінансування, яке сьогодні переважно спрямоване на утримання мережі закладів безвідносно до результатів їх діяльності. Потрібно налагодити ефективні взаємозв’язки між освітою та наукою, з одного боку, і суспільством та економікою - з іншого та побудувати системну державну політику у сфері освіти і науки, засновану на даних і спрямовану на досягнення довготермінових цілей розвитку держави.
РІШЕННЯ ПРИЙМАЄ: Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, Міністерство освіти і науки України, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, Міністерство фінансів України, Державна служба якості освіти, органи місцевого самоврядування.
РІШЕННЯ ПРИЙМАЄ: Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, Міністерство освіти і науки України, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, Міністерство фінансів України.
РІШЕННЯ ПРИЙМАЄ: Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, Міністерство освіти і науки України, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, органи місцевого самоврядування.
РІШЕННЯ ПРИЙМАЄ: Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, Міністерство освіти і науки України, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, органи місцевого самоврядування.
РІШЕННЯ ПРИЙМАЄ: Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, Міністерство освіти і науки України, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України.