У четвер 24 березня о 10:00 в Українському кризовому медіа центрі відбудеться прес-конференція за участі експертів, громадськості та представників Міністерства охорони здоров’я на тему: “Чому і хто лобіює нав’язування реклами пива українцям?”.
Як відомо, з 1 липня 2015 р. усі напої, що містять спирт етиловий в кількості понад 0,5% визнані алкогольними напоями, зокрема ця норма стосується і пива. Це означає, що на пиво та слабоалкогольні вироби місткістю від 0,5% поширюються норми законодавства, які розповсюджуються й на увесь алкоголь. Так, згідно статті 22 ЗУ “Про рекламу”, реклама алкоголю дозволена з 23 до 6 години ранку. Проте 24 години на добу дозволено спонсорство. Саме через спонсорство алкогольні компанії й надалі можуть просувати свої вироби, часто порушуючи цю норму та перетворюючи спонсорство в рекламу.
Однак, пивним лобістам цього замало, тому вони педалюють прийняття у Верховній Раді законопроекту №2971-д, яким хочуть дозволити рекламувати пиво 24 години на добу на радіо й телебаченні, а також дозволити спонсорство заходів широкого спектру, в тому числі і промоцію у місцях продажу. Цей законопроект, всупереч необхідності захисту інтересів здоров’я громадян, було рекомендовано Комітетом з питань податкової та митної політики до другого читання у середу 16 березня цього року.
Учасники прес-конференції розкажуть кому і навіщо потрібно повертати рекламу пива на телебачення та у місця продажу; як алкогольні компанії обходять існуючу заборону на рекламу алкоголю, в тому числі і пива, та що з цим робити; розкажуть про вплив реклами на дітей та молодь тощо.
Прес-конференція відбудеться за адресою: вул. Хрещатик, 2, Український дім.
Учасники заходу:
Організатори прес-конференції: коаліція громадських організацій “За тверезу Україну” у співпраці з Реанімаційним Пакетом Реформ.