Законопроект спрощує процедуру створення спроможних територіальних громади без порушення Перспективних планів формування громад. Громади можуть об’єднуватися за спрощеною процедурою, за рішенням Уряду визнаватися спроможними і отримувати прямі міжбюджетні відносини з Державним бюджетом. Запроваджується механізм приєднання громад. Таким чином, забезпечується участь всіх громад у процесі децентралізації, коли громади можуть приєднатися до ОТГ та отримати фінансові, інфраструктурні переваги.
Унеможливлює блокування створення об’єднаних громад обласними радами, що надасть змогу усім спроможним громадам своєчасно отримати ефективне ресурсне забезпечення. Законопроект надасть повноваження Кабміну визнавати створені об’єднані територіальні громади, які відповідають проекту Перспективного плану формування територій громад, не чекаючи схвалення проекту облрадою – якщо протягом місяця після подання ОДА до відповідної обласної ради проекту чи змін до Перспективного плану облрада його не схвалила.
Проект акта розроблено з метою реалізації вимог Закону України від 10.12.2015 №889-VIII “Про державну службу” та приведення законодавчих актів (законів про КМУ та ЦОВВ) у відповідність з цим Законом, в тому числі щодо визначення функцій державних секретарів та розмежування функцій, завдань та відповідальності міністра, його заступників та державних секретарів.
Законопроект передбачає створення умов для надійного та безпечного постачання електричної енергії споживачам з урахуванням інтересів споживачів, мінімізації витрат на послуги постачання електричної енергії шляхом визначення на законодавчому рівні організаційної структури та принципів функціонування ринку електричної енергії, основних засад та передумов його реформування.
Законопроект 1) дає можливість ініціювати справу про банкрутство на ранніх етапах неплатоспроможності, не доводячи фінансове становище боржника до критичного; 2) захищає права кредиторів, що не подали вчасно своїх вимог; 3) скасовує права кожного забезпеченного кредитора блокувати рішення про санацію; 4) спрощує та підвищує прозорість реалізації майна боржника.
Законопроект передбачає 1) скасування ліцензування експорту, імпорту спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів як надмірного регулювання, що вже урегульоване через ліцензування роздрібної та оптової торгівлі; 2) скасування фінансових санкцій за неподання суб’єктами звітів у цій сфері, як таких, що надмірно обмежують роздрібну торгівлю.