28 громад, які пройшли всі процедури створення об’єднанання, не провели вибори через відмову ЦВК. Причина – громади об’єдналися навколо міста обласного значення (м. Бахмут, м. Гола Пристань, м. Славута, м. Нетішин). Або ж об’єдналися громади, розташовані на території суміжних районів – яскравий приклад місто Помічна (Кіровоградська область). Законопроект встановлює порядок вирішення цієї проблеми: послідовность дій в процесі призначення перших місцевих виборів у об’єднаних громадах, утворених в результаті об`єднання територіальних громад різних районів, та зміни меж таких районів.
Законопроект спрощує процедуру створення спроможних територіальних громади без порушення Перспективних планів формування громад. Громади можуть об’єднуватися за спрощеною процедурою, за рішенням Уряду визнаватися спроможними і отримувати прямі міжбюджетні відносини з Державним бюджетом. Запроваджується механізм приєднання громад. Таким чином, забезпечується участь всіх громад у процесі децентралізації, коли громади можуть приєднатися до ОТГ та отримати фінансові, інфраструктурні переваги.
Впровадження прозорих процедур екологічної оцінки при ухваленні рішень органів влади стосовно сталого розвитку територій, із забезпеченням участі громадськості, моніторингу впливу виконання документів державного планування на довкілля. Ухвалення законопроекту передбачене міжнародними угодами в рамках ЄЕК ООН у сфері охорони довкілля.
Впровадження європейських стандартів екологічної оцінки, а саме, встановлення чітких та прозорих процедур екологічної оцінки при плануванні господарської діяльності, із забезпеченням участі громадськості та врахуванням існуючих та потенційних екологічних проблем, у тому числі пов’язаних зі здоров’ям населення. Законопроект спрямований на виконання міжнародних зобов’язань України, передбачених Угодою про асоціацію з ЄС та міжнародними угодами в рамках ЄЕК ООН у сфері охорони довкілля – Оргуська Конвенція, Конвенція Еспо та Протокол про стратегічну екологічну оцінку.
З метою гарантування належного рівня безпеки під час перевезення небезпечних вантажів автомобільним, залізничним та річковим транспортом слід привести умови перевезення небезпечних вантажів до європейського рівня шляхом перегляду національного законодавства в цій сфері, зокрема щодо наявності та відповідності норм стосовно функцій, обов’язків і відповідальності уповноваженого з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів (консультанта, радника) та інших учасників процесу перевезення небезпечних вантажів.
Прийняття Закону сприятиме: створенню умов для розвитку та функціонування сфери електронних довірчих послуг; вільного обігу електронних довірчих послуг в Україні, а також вільного доступу до електронних довірчих послуг іноземних постачальників; пришвидшенню бізнес-процесів та зменшенню операційних витрат на ведення бізнесу; інтеграції України до Єдиного цифрового ринку ЄС.