Реанімаційний Пакет Реформ > Порядки денні > Порядок денний > Порядок денний Реанімаційного пакету реформ на 10-13 листопада 2015 р.
Зберегти на комп'ютер Зберегти на комп'ютер pdf

Пропозиції РПР до порядку денного
Порядок денний Реанімаційного пакету реформ на 10-13 листопада 2015 р.

Законопроектом передбачається створення окремого органу управління історичними пам”ятками, при чому повноваження, прописані для цього органу дублюють повноваження центрального органу виконавчої влади, зокрема надання дозволів, погоджень щодо робіт, які проводитимуться як на території пам’ятки. Законопроект суперечить принципам дебюрократизації, прозорості, містить низку корупціогенних чинників, і при цьому аж ніяк не розв’язує кола проблем, визначених його авторами.

На даний законопроект підготовлений ґрунтовний і цілком слушний висновок Головного науково-експертного управління ВРУ, в якому зауважено на всіх його недоліках.

Законопроектом передбачається внесення змін у ст. 76 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», де надати повноваження Комітету Верховної Ради України до відання якого належить розгляд питань про обрання кандидата на посаду суддів складати висновки за результатами вивчення подання від Вищої кваліфікаційної комісії суддів щодо рекомендування або відмови в обранні судді на посаду безстроково. Це посилює залежність судової гілки влади від Верховної Ради та може бути використано як інструмент політичного тиску.

Законопроект має за мету відновити в системі загального судочинства військові суди, які відповідно до Конституції України та цього Закону здійснюватимуть судочинство у Збройних Силах України та інших військових формуваннях утворених відповідно до закону.

Проект пропонує утворити військові суди у спосіб, що суперечить європейським стандартам.

1) ухвалення 2 липня проекту № 2667 запустило реформу прокуратури і додаткові зміни для цього не потрібні;
2) законопроект збільшує повноваження прокуратури у справах про адміністративні правопорушення (зміни до КУАП). Фактично повертається загальний нагляд.
3) з’являється новий вид провадження у адміністративному судочинстві (зміни до КАСУ) спеціально для прокуратури – підтвердження підстав для представництва інтересів держави у суді. І знову – збільшення повноважень прокуратури;
4) цілий букет небезпечних змін до КПК:
– безальтернативне взяття під варту підозрюваного у корупційних або корисливих злочинах;
– зняття верхньої межі при застосуванні застави (будуть мільйоні застави при крадіжці велосипедів, кастрюль);
– взяття під варту стане можливим для підозрюваних у економічних (підприємницьких) злочинах;
– корупційна ініціатива звільняти від відшкодування збитків в повному обсязі, завданих державі, при укладенні з прокуратурою угоди про визнання винуватості.

Законопроекти дублють положення про Військову службу правоопорядку, тобто створює систему коли два закони регулюватимуть одну сферу, а тако наділяє міліцію/поліцію невластивими функціями, які в певних моментах поширюються і на цивільних. Критично не вкладається в систему реформування МВС відповідно до міжнародних зобов’язань.