Олександра Дрік “Декларації правоохоронців хочуть поховати прикриваючись обороноздатністю держави”

Позначки:

Олександра Дрік для Української Правди

Вчора на Погоджувальній раді парламенту в.о. Голови Антикорупційного комітету закликав терміново включити в порядок денний на цей пленарний тиждень законопроект, який нібито надає можливість подавати паперові декларації розвідникам. Але під виглядом питань обороноздатності країни, насправді цей законопроект дозволить поховати декларації і уникнути будь-якої відповідальності на основі цих декларацій всім правоохоронцям і низці інших державних органів.

Йдеться про законопроект #8129, поданий депутатами від Блоку Петра Порошенка, Народного фронту і Радикальної партії.

“Законопроект пов’язаний із обороноздатністю нашої держави, а саме там йдеться про декларування наших розвідників”, – сказав Савчук.

Однак під виглядом “розвідників” законопроект фактично дозволяє не подавати е-декларації практично всім правохоронцям та посадовцям інших державних органів: органів прокуратури, Служби безпеки України, поліцейським, Державного бюро розслідувань, Національного антикорупційного бюро України, дипломатичної служби, державної лісової охорони, державної охорони природно-заповідного фонду, Державної фіскальної служби, Державної митної служби; військовим посадовим особам Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України та інших утворених відповідно до законів військових формувань; особам рядового і начальницького складу державної кримінально-виконавчої служби, податкової міліції, особам начальницького складу органів та підрозділів цивільного захисту, посадовим та службовим особам інших державних органів посадовим особам місцевого самоврядування.

“Законопроект надає можливість в паперовому вигляді щоб відбувалось декларування наших розвідників”, – сказав Савчук.

Однак насправді мова йде не просто про “паперовий вигляд”. Законопроектом пропонується не тільки подавати паперові декларації замість електронних, але й визначати порядок зберігання цих декларацій та доступу до них самими зазначеними органами і фактично заборонити НАЗК робити повну повну перевірку цих декларацій без рішення керівників цих органів. Тобто всі вищезазначені органи будуть самі собі подавати паперові декларації, які ніхто ніколи не побачить і не зможе перевірити, а відтак – і притягнути до відповідальності. Більше того, законопроект передбачає, що повна перевірка таких декларацій може проводитись “після рішення керівника відповідного державного органу про зміну ступеня секретності, скасування рішення про віднесення інформації щодо такої особи до державної таємниці”. Це – взагалі корупціогенна норма, тому що дає можливість керівнику приймати рішення, чи декларації будуть перевірятись.

Відповідно до законопроекту подавати декларації у такий спосіб зможуть особи, “які за посадами, що вони займають, належать до кадрового складу розвідувальних органів України, займають посади негласних штатних працівників (співробітників) окремих підрозділів (формувань) у державних органах, що здійснюють оперативно-розшукову, контррозвідувальну, розвідувальну діяльність, а також особи, які претендують на зайняття таких посад”. Тобто по ідеї ця норма не мала би застосовуватись до всіх працівників зазначених органів. Більше того, Закон “Про запобігання корупції” вже містить норму про те, що заходи фінансового контролю (зокрема, подання і перевірка декларацій) таких категорії осіб здійснюються у спосіб, “що унеможливлює розкриття їх належності до зазначених органів (формувань) “.

Однак саме на підставі цієї норми в СБУ засекретили свої декларації. Фактично, там протягом останнього року плювали на закон саме за тією схемою, яка описана в цьому законопроекті. А після того, як цю неназконну схему легалізували через суд, очевидно, її вирішили ввести на рівні закону взагалі для всіх правоохоронних органів. Саме тому законопроект розширює перелік категорій осіб, до яких може застосовуватись такий особливий спосіб перевірки декларацій включенням всіх вищезазначених органів.

“1 квітня закінчується черговий етап подання е-декларацій, прошу терміново включити законопроект 8129 в порядок денний на цей пленарний тиждень, щоб комітет міг у середу на своєму засіданні його розглянути, а в четвер 22 березня ухвалити парламентське рішення”, – говорить Савчук.

Тобто в той час, як парламент ніяк не скасує норми про декларування антикорупційних активістів про обов’язок подавати декларації для невизначеного кола осіб, які навіть не є посадовцями і не фінансуються державою, парламент збирається звільнити від декларування всі правоохоронні органи. #перемога – Україна нарешті визначилась, хто є головними корупціонерами: це громадські активісти і працівники посольств і міжнародних організацій, які допомагають Україні впроваджувати антикорупційну реформу, але аж ніяк не роз’їдена корупцією система правоохоронних органів.

Вимагаємо припинити маніпулювати темою війни і обороноздатності для порятунку корупціонерів від покарання.

Законопроект #8129 має бути визнаний Антикорупційним комітетом як корупціогенний і не рекомендований для прийняття парламентом.

Олександра Дрік для Української Правди

 

 

ВГОРУ