Подача заявок на конкурс на посаду державних секретарів закінчується за два дні, а свої кандидатури подали по дві-чотири людини на позицію. Про це повідомив Микола Виговський, менеджер групи Реформа публічної адміністрації Реанімаційного Пакету Реформ на круглому столі Інституту Горшеніна і РПР «Державний секретар. Нова посада, нові виклики».
За словами експерта, так мало охочих тому, що інформування про конкурс було на низькому рівні.
«Жоден з міністрів не виступив з публічною заявою про те, що в них в міністерстві оголошений конкурс на позиції державних секретарів і ніхто не закликає якісних управлінців подаватися на ці конкурси. Нема як урядової комунікації про конкурси, так і суспільної. Ми мало говоримо про ті конкурси, які відбуваються», – зазначив Виговський.
Загалом на конкурсах, які відбуваються за новим законом про держслужбу, – кількість кандидатів досить різна, але рівень їх кваліфікації часто низький. Так стверджує голова Національного агентства України з питань державної служби Костянтин Ващенко. Часто комісії просто не вдається знайти гідного кандидата на заміщення тієї чи іншої посади.
«Середня кількість осіб, які подаються на конкурси категорії Б, сягає п’яти людей, по категорії А – 12. І з 40-ка конкурсів, які відбулися через комісію вищого корпусу, у восьми – не було переможця», зазначив Ващенко.
З іншого боку, експерт з питань публічної адміністрації Денис Бродський, який у 2014 році очолював Національне агентство з питань державної служби, вважає, що сам конкурс на посади держсекретарів проводиться передчасно.
Зокрема він зазначив, що повноваження державного секретаря та його інструментарій, засоби впливу є незрозумілими та невизначеними.
«Тому що повноваження цієї людини (держсекретаря – ред.) незрозумілі. Яким чином він буде забезпечувати запровадження політики міністерства? Якими інструментами він керуватиметься, щоби виконати волю міністра?…»
Деякі з цих питань могло б вирішити ухвалення законопроекту 4526-д, який досі в підвішеному стані в Верховній Раді. Про це розповів Сергій Сорока, експерт ГП Нова Країна та Реанімаційного Пакету Реформ.
«Ще один нормативний акт, який мав би бути прийнятий – це так звана концепція формування групи реформаторських кадрів. Всі ці кроки прописані в стратегії реформування державного управління України на 2016-2020 роки, прийнятий урядом вкінці червня. Тобто до оголошення конкурсів повинні були бути виконані певні кроки, які мінімізували б ризики конфлікту між міністром, заступником і держсекретарем, ризики саботажу з боку апарату», – наголосив Сорока.
Що законопроект 4526-д варто підтримати, згодна і голова підкомітету ВРУ з питань державної служби, народний депутат Альона Шкрум.
«Ми повинні законодавчо представити механізми державному секретарю, і тут я проситиму про підтримку законопроекту 4526-д про розподіл повноважень між міністром і держсекретарем і про зміни до всіх законів центральних органів виконавчої влади », – сказала Шкрум.
Нагадаємо, про конкурс на посади державних секретарів оголосили 8 міністерств. Подача заявок закінчується 28 жовтня.
Захід відбувся за підтримки Шведського уряду та Європейського Союзу в межах проекту посилення коаліції РПР, який впроваджується Центром демократії та верховенства права.
Дивіться інфографіку про посаду державного секретаря ТУТ