Менеджер групи

Величко Оксана
Телефон: 0674658945
oksana.velychko@kiy.kiev.ua

Головний експерт групи

Пліва Олександр
pliva.olexandr@gmail.com
Шевченко Леся
slesya08@gmail.com
Мельничук Віталій
melnychuk9@gmail.com

Громадські організації:

  • Центр політико-правових реформ
  • Центр економічних стратегій
  • Фундація «Відкрите суспільство»
  • Фортеця
  • Форум допомоги тваринам UA-VET
  • Родина
  • Спільнобачення
  • Українське піратське співтовариство
  • Центр соціально-політичного проектування
  • Разом проти корупції
Загальна інформація про групу
Основним завданням, яке ставить перед собою група РПР- Київ – це перегляд суспільного договору «влада-громадяни» на рівні міста Києва, який тривалий час перебуває в умовах кругової поруки ключових чиновників та великого бізнесу. Громадськість стане ключовим учасником в процесі ухвалення рішень місцевого значення. Монополія влади на компетентність прийняття всіх рішень у бюджетній, земельній та містобудівній сферах дорого обходиться киянам. Мізерні платежі до міського бюджету на фоні мільярдних тіньових потоків йдуть у кишені наближених до влади бізнес структур та посадових осіб. Стало очевидно, що традиційна ротація партійної символіки в кабінетах майже ніяк не відобразилася на казнокрадстві – люди змінилися, а схеми залишилися.
РПР-Київ ставить за мету стати каталізатором реформ на місцевому рівні із подальшим поширенням кращих практик по всій території України через побудову дієвих механізмів громадської участі, відновлені інструменти «прозорості» та «відкритості» влади.
Впровадження та моніторинг стану реформ на рівні міста Києва дасть змогу здійснювати громадський контроль імплементації чинного законодавства та фіксувати найбільш типові проблеми, готувати пакетні рішення для впровадження окремих політик. В подальшому це дасть змогу платформі РПР оперативно реагувати на існуючі проблеми та ініціювати внесення змін до законодавства та підзаконних актів.
Реформа у сфері паркування

Проблеми, які має вирішити реформа

Неправильне господарювання з фондом вуличних паркувальних майданчиків Києва створює великі труднощі для якості життя в місті, міського бюджету та транспортної функції в цілому.
Ключовими проблемами є:

  • Готівка в системі розрахунків, що призводить до неповного надходження коштів в бюджет, корупції. Брак безготівкових способів оплати. Окремі паркувальні майданчики в центрі столиці приносять до бюджету лише 8 грн/день за паркомісце, в той час як впродовж дня вільні місця для паркування у центральні частині міста відсутні.
  • Відсутність механізму відповідальності водіїв за несплату за паркування на платних майданчиках. Також законодавство не передбачає надійного та дієвого механізму притягнення водіїв до відповідальності за порушення правил зупинки-стоянки ТЗ.
  • Нелегальні нічні парковки, що виникають через складнощі процесу землевідведення та невигідні та спонукаючі до корупції договірні умови нічного паркування (офіційна сплата паркувального збору складає понад 70% від надходжень). Рейдерські захоплення нічних паркувальних майданчиків, що мають на меті їх подальшу забудову.
  • Непрозорість у звітуванні щодо надходжень коштів, що сплачують за паркування та ін.

Ситуація, що склалась, окрім низької платіжної дисципліни, характеризується паркуванням транспортних засобів на тротуарах або на проїзних частинах вулиць, що ускладнює рух транспорту, створює затори та шкодить не лише водіям, пасажирам і пішоходам, а в цілому усім мешканцям та гостям міста.

ЦІЛЬ I. Законодавчо врегульовано механізм притягнення до відповідальності за несплату паркування транспортного засобу шляхом прийняття закону України 5364 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів»

  • Провести адвокаційну кампанію щодо законопроекту 5364 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів»

ЦІЛЬ II. Забезпечено щоденне оприлюднення надходжень по усіх паркувальних майданчиках в режимі відкритого доступу

  • Розробити технічне завдання щодо оприлюднення даних надходжень для паркувальних майданчиків
  • Провести інформаційну кампанію щодо залучення потенційних користувачів Інформаційно-аналітичної системи "Майно" міста Києва
  • Забезпечити громадський моніторинг надходжень коштів за оплату паркування з усіх паркувальних майданчиків

ЦІЛЬ III. Здійснено сприяння проведенню прозорого інвестиційного конкурсу на оснащення міста Києва автоматизованою системою контролю оплати паркування, шляхом забезпечення участі в конкурсі експертів та громадськості

  • Розробити прозорий документ, що регулюватиме проведення інвестиційного конкурсу на запровадження автоматизованої системи контролю оплати паркування

ЦІЛЬ IV. Вдосконалено правове врегулювання сфери нічного паркування, що сприятиме детінізації ринку

  • Опрацювати проект рішення Київради Про порядок надання в експлуатацію "нічних" паркувальних майданчиків та проекту відповідного договору

ЦІЛЬ V. Збільшено легальну кількість паркомісць у місті Києві

  • Зареєструвати та адвокатувати проекту рішення Київради про "детінізацію" тисяч паркувальних місць
Конкурсний відбір керівників комунальних підприємств

Проблеми, які має вирішити реформа

Неузгодженість положень рекламного законодавства з законами про адміністративні послуги та про дозвільну систему у сфері господарської діяльності (з урахуванням специфічних особливостей), відсутність контролю за дотриманням вимог, непрозорість використання комунальної і державної власності для розміщення рекламних засобів, створили передумови для численних зловживань у цій сфері. Основні з них обумовлені наявністю принаймні двох ключових проблем.
Найперше – складність отримання дозвільних документів, порушення дозвільними органами строків видачі дозвільних документів, невмотивовані відмови в їх оформленні та отриманні необхідних погоджень.
Друга проблема – непрозорість використання комунальної та державної власності для розміщення рекламних засобів, відсутність належного контролю за перерахуванням плати за користування нею до відповідних бюджетів.Частина інформації про рекламні засоби не є відкритою, що не дозволяє залучати громадськість до моніторингу рекламних засобів, щоб визначити чи є засіб законним та контролювати розмір сплати за його розміщення на власності територіальної громади і т.д.

ЦІЛЬ І. Реалізовано Положення про конкурсний відбір керівників суб'єктів господарювання комунального сектору економіки міста Києва

  • Здійснювати контролю та супровід формування конкурсних комісій (постійних та індивідуальних) та їх роботи
  • Недопустити необґрунтованого послаблення, звуження сфери застосування або спотворення Положення про конкурсний відбір
  • Забезпечити проведення прозорого конкурсного відбору керівника КП "Київреклама"
Реформа соціальних послуг у місті Києві

Проблеми, які має вирішити реформа

Столиця України м. Київ налічує 800 000 пільговиків різних категорій. Серед них 156 000 людей з інвалідністю і більше 10 000 дітей. В контексті децентралізації, яка відбувається сьогодні в країні вся відповідальність за розвиток соціальної сфери, за утримання закладів передана з центральної виконавчої влади на місцеві бюджети. Тому видатки на соціальну сферу столиці є найбільшими з усіх інших позицій витрат бюджету. Серед них найбільш витратними є статті утримання закладів соціальної сфери. В Києві працює 10 районних територіальних центрів, 10 центрів соціальних служб для сім’ї дітей та молоді, геріатричний пансіонат, 2 інтернати соціального захисту для розумово відсталих дітей, 28 спеціальних шкіл інтернатів. Чи вирішують ці заклади всі проблеми соціально-незахищених мешканців Києва? Таких досліджень, на жаль немає. Опитування своїх членів проводили громадські об’єднання, які займаються проблемами людей з інвалідністю, саме вони щорічно вивчають їх потреби і розуміють, що послуги, які надає держава, не задовольняють потреби населення у них. Фінансування закладів, а не фінансування послуг, є загальнодержавною проблемою. Не зважаючи на те, що у соціальних послуг не була в пріоритеті. Цим законом зберігалася радянська монополія на соціальні послуги. Причому місто Київ, - одне з найбільших монополістів на соціальні послуги в Україні.
Механізм соціального замовлення врегульований Постановою КМУ №324 від 29 квітня 2013 року. Його впровадження передбачає на регульованих державою засадах, залучення до вирішення соціальних проблем компетентних недержавних організацій, які відповідають певним критеріям, і їх фінансування з місцевих бюджетів.
Однак, столиця України орієнтована на надання послуг в державних інституціях, де влада не бачить конкретну людину, її проблем і потреб. Внаслідок цього створюються паралельні бюджети: бюджет на соціальний захист і окремий бюджет на цільову програму «Турбота», яка створює ілюзію надання адресної допомоги соціально-незахищеним громадянам, не гарантуючи вирішення їх проблем.
Це стало причиною створення тіньового ринку соціальних послуг, коли люди віддають своє житло в обмін на гідний догляд до кінця життя, або стають просто Реформа соціальних послуг у місті Києві бомжами потрапляючи в руки аферистів. Відсутність державного врегулювання і впорядкування всіх надавачів соціальних послуг руйнує довіру громади до держави, призводить до соціальної апатії. Монополія ніколи не приводила до розвитку, вона тільки консервує проблеми. У людей має бути вибір, і якщо держава не в стані надавати послуги сама, вона може купувати ці послуги у тих організацій, які вже їх надають. Має розвиватися ринок послуг, але за чітко сформульованими правилами, які встановлюються державою.

ЦІЛЬ I. Запроваджено механізм замовлення соціальних послуг у недержавних організацій (для родин, які виховують дітей з інвалідністю, міста Києва).

  • Організувати та провести просвітницькі кампанії про соціальні послуги, для родин, що виховують дітей з інвалідністю
  • Провести адвокаційну та просвітницьку кампанії влади щодо їхніх зобов’язань визначати потреби населення для запровадження механізму соціального замовлення
  • Запустити процес визначення потреб родин м. Києва, що виховують дітей з інвалідністю у соціальних послугах (механізм визначений Постановою Кабінету Міністрів України)
  • Запустити проведення першого пілотного конкурсу на запровадження механізму соціального замовлення для родин м. Києва, що виховують дітей з інвалідністю
Реформа у сфері реклами

Проблеми, які має вирішити реформа

Неузгодженість положень рекламного законодавства з законами про адміністративні послуги та про дозвільну систему у сфері господарської діяльності (з урахуванням специфічних особливостей), відсутність контролю за дотриманням вимог, непрозорість використання комунальної і державної власності для розміщення рекламних засобів, створили передумови для численних зловживань у цій сфері. Основні з них обумовлені наявністю принаймні трьох ключових проблем.
Перша проблема – складність отримання дозвільних документів, порушення дозвільними органами строків видачі дозвільних документів, невмотивовані відмови в їх оформленні та отриманні необхідних погоджень.
Друга проблема – непрозорість використання комунальної та державної власності для розміщення рекламних засобів, відсутність належного контролю за перерахуванням плати за користування нею до відповідних бюджетів. Частина інформації про рекламні засоби не є відкритою, що не дозволяє залучати громадськість до моніторингу рекламних засобів, щоб визначити чи є засіб законним та контролювати розмір сплати за його розміщення на власності територіальної громади і т.д.
Третя проблема – недосконала нормативна база, однакові вимоги для тих суб’єктів господарювання, які є представниками рекламної галузі, та тих хто використовує рекламні засоби для ідентифікації місця здійснення своєї діяльності і навігації.

ЦІЛЬ І. Відновлено довіру у стосунках влади, бізнесу і громадськості

  • Оголосити конкурс на посаду керівника новоствореного Управління з питань реклами
  • Надати Управлінню з питань реклами повноваження укладати з розповсюджувачами реклами договори на право тимчасового користування місцями для розміщення рекламних засобів, що перебувають у комунальній власності територіальної громади міста Києва, шляхом затвердження рішення Київської міської ради
  • Обрати на відкритому конкурсі керівника КП «Київреклама». Підготувати, публічно обговорити і затвердити фінансовий план підприємства на 2017 рік з урахуванням змін його функцій
  • Врегулювати механізм виявлення та усунення порушень у сфері реклами: розмежувати повноваження контролю і моніторингу, які мають здійснювати районні управління благоустрою, громадськість і бізнес. Визначити критерії черговості і порядку здійснення демонтажу
  • Забезпечити ведення Управлінням відкритої бази даних рекламних засобів та максимально автоматизувати його роботу за допомогою електронних сервісів

ЦІЛЬ II. Відновлено регуляторне поле

  • Затвердити інформаційні та технологічні картки відповідних адміністративних послуг
  • Затвердити виконавчим органом Київської міської ради (КМДА) новий порядок видачі дозволів на основі Типових правил розміщення зовнішньої реклами
  • Запровадити пілотний проект реалізації схем розміщення наземних рекламних засобів в межах обраних вулиць в рамках підготовки до конкурсу Євробачення 2017
  • Після проведення заходів з відстеження регуляторного впливу діючої Концепції розвитку зовнішньої реклами в місті Києві, розробити і затвердити Київською міською радою новий документ як розділ Правил благоустрою м. Києва
  • Переглянути розмір плати за тимчасове користування місцями для розміщення реклами, що перебувають в комунальні власності на предмет збалансованості та усунути невідповідність законодавству способу його нарахування

ЦІЛЬ III. Напрацювано зміни до Закону України «Про рекламу» для приведення його у відповідність до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та Закону України «Про адміністративні послуги».

Реформа у сфері догляду за тваринами

ЦІЛЬ I. Продовжено Київську міську цільову програму контролю за утриманням домашніх тварин та регулювання чисельності безпритульних тварин гуманними методами на 2017 р.

  • Надати пропозицій та узгодження правок до програми ОНПС та Цільової програми по тваринам
  • Адвокатувати проект цільової програми для депутатських комісій КМР та серед депутатського корпусу
  • Розпочати роботу нового об`єднаного КП «Київська міська лікарня ветеринарної медицини» (КМЛВМ)

ЦІЛЬ II. Впроваджено гуманну освіту у м. Києві

  • Організувати просвітницьку кампанії про відповідальне ставлення до тварин
  • Організувати ЗооУроку на базі всіх шкіл м. Києва

ЦІЛЬ III. Впроваджено концепцію Культурний вигул тварин в місті

  • Забезпечити включення пропозицій щодо концепції Культурного вигулу тварин до Статуту м.Києва
Відкриті дані

ЦІЛЬ I. Проведено експертизу існуючих он-лайн послуг в місті за участі громадськості й надано пропозиціі щодо вдосконалення цих послуг КМДА. Запропоновано напрацьовані пропозиції для проекту реінжиніригну бізнес процесів при наданні публічних послуг в місті

ЦІЛЬ II. Опрацювано досвіду міст щодо оцінки ефективності роботи міської влади і створення матриці KPI для КМДА в декількох ключових напрямках за участю громадськості. Пропозиціі щодо створення відкритої он-лайн системи оцінки роботи КМДА на основі KPI.

Бюджетна політика

ЦІЛЬ I. Врегулювано процедури складання, розгляду, затвердження, виконання та звітування щодо документів соціально-економічної та бюджетної політики шляхом прийняття нормативно-правового акту - «Бюджетного регламенту».

ЦІЛЬ II. Контроль за імплементацією Порядку розроблення, затвердження та виконання міських цільових програм у місті Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 29.10.2009 N 520/2589 зі змінами, затвердженими Київрадою від 28 липня 2016 року N 863/863

ЦІЛЬ III. Контроль за імплементацією Громадського бюджету (учасницького бюджетування), щодо розподілу коштів міського бюджету м. Києва та ефективного використання бюджетних коштів.

Додаткова інформація

Експерти групи

  • Величко Оксана
  • Гриб Віталій
  • Курганський Едуард
  • Клебанова Ліна
  • Калініченко Наталія
  • Кашко Олександр
  • Коваленко Олексій
  • Курінний Олексій
  • Калініченко Ольга
  • Макаренко Петро
  • Пліва Олександр
  • Подгорна Вікторія
  • Россамакін Максим
  • Стельмашов Артем
  • Сікора Іван
  • Самсонова Лариса
  • Серебряков Михайло
  • Сорока Олена
  • Сидорчук Юля
  • Саідова Заміра
  • Трегубов Едуард
  • Ткачук Олеся
  • Тимощук Віктор
  • Шевченко Леся
  • Яригін Сергій

Новини групи

ВГОРУ